Соревнования по фитнесу

Правила змагань по аеробному фітнесу Асоціаціі професійного та любительського фітнесу ВФФ України серед дитячих, юнацьких та дорослих категорій.

Зміст

Вступна частина
Программа та характер змагань
2.1 Структура
2.2 Порядок виступу
2.3 Види програм
Учасники, представники й тренери команд
3.1.Учасники змагань.Фальтстарт
3.2.Продовженість виступу
3.3.Майданчик для виступлення
3.4.Музикальне супроводження
3.5.Вимоги до композиції (програмu)
Судейська колегія й функціональні обов`язки окремих суддів
4.1.Судді
4.2.Головний суддя
4.3.Суддійська бригада
4.4.Визначення переможців
4.5.Технічні,артистичні та музикальні судді
Правила проведення й суддійство змагань
5.1.Правила проведення змагань
5.2.Суддійство технічних критериїв
5.3.Суддійство артистичних критериїв
5.4.Суддійство спеціальних критериїв (тіло,пропорції)
Визначення результатів змагань (особистих,командних)
Етика й професіоналізм.Кодекс честі
Технічні правила змагань (для проізвольних програм)

1.Вступна частина

Аеробний фітнес — це ви спорту, який характеризується здібностями спортсменів використовувати в сочетанні з музикою неперервні,важкі й високоінтенсивні з`єднання рухів (шляхи) і елементи змагальної программи при неперервному русі.Невід`ємною частиною фітнеса є красивий, пропорціональний склад тіла. Ці правила змагань по аеробному фітнесу розроблені та адактивовані к вимогам українських тренерів й спортсменів Маргаритой Олефіренко-Президентом АПЛФ ВФФ України та Олегом Піскуном-першим Віце-Президентом АПЛФ ВФФ України.

2.Программа і характер змагань

2.1.Структура змагань
Змагання по фітнесу АПЛФ ВФФ України проводяться в наступних вікових категоріях

-Дитячий фітнес(Fid-Kid) 8-10 років — 1 категорія
11-12 років — 2 категорія
13-14 років — 3 категорія
-Юнацький фітнес 15-18 років — 1 категорія
19-21 років — 2 категорія
-Дорослий фітнес Від 22 років і старше
— Ветерани Від 40 років і старше
Від 50 років і старше
Від 60 років і старше
В національних чемпіонатах та кубках приймають участь тільки громодяни України. Змагання складаються з двох раундів:-попередній раунд (полуфінали) -фінальний раунд (фінали) Программа виступу юніоров та дорослих спортсменів складається з раунда-позування (чотири оберти окремому купальніку) та раунду композиція (під музичне супроводження). Программа виступу дітей складається тільки з раунду-композиція.

2.2.Порядок виступу

Порядок виступу визначається методом жеребкування.

2.3.Види програм

індивідуальне виступлення жінок
індивідуальне виступлення чоловіків
змішані пари (без необхідних елементів для дорослих категорій)

3.Учасники, представники та тренери команд

3.1.Вхід-вихід спортсмена

Після того, як спортсмен об`явлен, він повинен вийти на майданчик для виступу і прийняти своє положення.По закінченню виконання композиції спортсмен повинен швидко залмшити майданчик для виступу.Спортсмен може коротко привітати аудиторію до і після свого виступу.

Фальстарт-це єдина причина по якій спортсмен може повторити свій виступ.Фальстарт визначається, коли спортсмен не може продовжувати виступ, коли рано включили фонограму або помилково включили фонограму іншого спортсмена, а також за вкюченої фонограми ще до закінчення виступу.

3.2.Продовженість виступу

Продовженість виступу 1хв.30сек.(плюс-мінус 5сек.).Відлік часу починається з першим звуковим сигналом музики та закінчується останнім звуковим сигналом.Продовженість виконання композиції перевіряється суддєю по музиці,який контролює час початку та кінця музичного супроводження.Враховуючи,що швидкість різними звуковим обладнанням може відлічатися, допускається різниця продовженості композиції плюс/мінус 5сек. від стандарту-1хв.30сек.Для дорослих пар час композиції 1хв.15сек.

3.3.Майданчик для виступу

Змагальна підлога повинна мати розмір 14/14.На підлозі повинна бути чітко розмічена змагальний майданчик 10/10.Покриття змагального майданчика може бути дерев`яним або синтетичним (крім килимового покриття).

3.4.Музичне супроводження

Музичне супроводження може складатися з декількох частин.Дозволяється використовувати звукові єфекти.Музикальне супроводження повинно бути записано на диску першим треком.Якість запису повинно відповідати професіональним стандартам, пригодним для озвучування.На диску повинно бути написано прізвище,ім`я та номер спортсмена, під яким він виступає згідно жереб`ойвки.

3.5.Вимоги до композиції

Хореографія композиції.Щоб отримати максимально високу оцінку, композиція по аеробному фітнесу повинна містити:

3.5.1.Виконання не менш 2х елементів з кожної групи необхідних елементів:групи силової-динамічної (віджимання),групи силової-статичної,групи стрибків,групи гнучкості (растяжка), група акробатики.

3.5.2.Одяг для виступу повинен відповідати композиції та музиці, вітається виконання образів, відповідаючих музиці. Можна використовувати предмети (крім колючих та ріжучих).Заборонено використовувати вогонь.Взуття для виступу повинно бути зручним для виконсння спортивних елементів й стрибків.В одязі допустимі з`ємні деталі.Костюм повинен бути зручним для виступу та не сковувати рухи.

4.Судейська колегія і функціональні обов`язки окремих суддів

4.1.Судді

Список суддів складається з одного головного судді, головного секретаря і мінімум 7(семи) суддів, з яких 3 технічні, 3 артестичні, 1 суддя по музиці

4.2.Головний суддя

Головний суддя спостерігає за судейською бригадою, він представляє найвищу технічну владу від WFF для проведення змагань.Головния суддя відповідає за забезпечення чіткого та чесного використання технічних правил судейською бригадою та спостереження за правильним підрахуванням результатів.

4.3.Судейська бригада

Судейська бригада повинна складатись з трьох класифікацій судей оцінювателей (технічний, артистичний і музичний) та головного судді.

4.4.Визначення переможців

Кожний суддя, який виставляє оцінки, визначає оцінки з 10(десяти) балів.Потім виходячи з оцінок, визначається ранг спортсмена.(1,2,3,и тд)

Ранги визначаються всіма суддями для кожного спортсмена визначають розміщення перших, других і третіх в змаганнях.Спортсмен з найвищим ранговим показником буде визначен, як переможець.

4.4.1.Підрахування очок в раунді «бікіні»

1.Кожен суддя присвоює кожному спортсмену індивідуальне місце, мая на увазі те, що суддя не може присвоїти учасникам одне і теж місце

2.Підлік очок в раунді «проізвольна програма».Кожен суддя визначає оцінки з 10 балів, потім виходячи з балів визначає ранг спортсмена

3.У суддійстві приймає участь 9 суддів, одна вища і одна нижча оцінки викреслюються.Отриманна сума місць проставляється у графу «сума місць» раунда «бікіні» та сумується з сумою місць раунда проізвольної програми (композиції), занесеної у графу «сума місць» раунда проізвольної програми.У висновку отримуємо загальну суму місць для кожного спортсмена.Виходячи з цього виводиться ранг кожного учасника і визначається переможець

4.5.Cуддя

4.5.Кожний суддя оцінює критерії композиції оцінками не вище 10 балів, в залежності від майстерності виконання. По цій оцінці визначається ранг спортсмена для кожног судді.Ранги виставлені всіма суддями для кожного спортсмена визначають разподіленням 1,2,і 3 місць.Спортсмен з найвищим ранговим показником буде визначен, як переможець.Кожний суддя повинен виставити оцінку, як можно швидше після виступу.

Артистичний суддя розглядає оригінальність хореографії, використовування музики, представлення (зовнішній вигляд), костюм, використання майданчика.

Технічний суддя розглядає технічну майстерність спортсмена включно м`язовий контроль, форму, правильне використання рухів й елементів.Технічний суддя розглядає важкість хореографії та точність виконання елементів.Контролює використання елементів зі всіх 5 груп.

5.Правила проведення і суддійство змагань

5.1.Правила проведення змагань

Змагання проводяться згідно Положення про змагання, в якому завчасно затверджується дата, місце проведення, вікові категорії учасників і види програм.Для проведення змагань необхідна судейська бригада (узгодженна).Строк змагань залежить від кількості учасників.Якщо у попередньому раунді приймає участь 20 спортсменів, то змагання мають 3 раунди: попередній, півфінали і фінали.У півфіналі відбирають 12 найкращих учасників, у фіналі-6 учасників.Попередній раунд повинен бути проведено послідовно для кожного вида програми в кожній віковій категорії на протязі 1 дня.На протязі усіх раундів учасники показивають одну і туж саму композицію.Кожний спортсмен може прийняти участь в декількох видах програм.

5.2.Суддійство технічних критеріїв

5.2.1.Суддійство технічних критеріїв аеробного фітнесу.

В оцінці технічних критеріїв аеробного фітнесу, судді розглядають кожне силове, акробатичне, стрибкове і рух гнучкості, які зробив спортсмен, необхідні елементи, які складають основу оцінки, представленні додатковими силовими рухами на підлозі і у воздусі, а також додатковими статичними і динамічними елементами, включно розтяжку й гнучкість.Вплив на оцінку кожного елемента визначається ступінню важкості елемента, легкістю виконання і правильною технікою виконання.Верхня, нижня частина тіла, лівий і правий бік тіла повинні показувати однакову силу.Рухливість та гнучкість у всіх головних суглобах.І лівий і правий бік повинні бути представлені з особливою увагою к суглобам.Пари повинні виступати синхронно й оцінюються як єдине ціле.Дуже важлива швидкість переходів, вставань і т.д.Елементи необхідно чередовати з дорожками, танцювальними рухами.

Необхідні елементи:
Щоб отримати максимально високу оцінку, композиція кожного спортсмена повинна включати виконання двох любих (на вибір) необхідних елементів із кожної наступної групи:

Силова динамічна група
Силова статична група
Стрибкова група
Група гнучкості й розтяжки
Акробатична група
Необхідні елементи повинні бути легко ідентифіковані суддійською бригадою.Любий статичний силовий рух повинен бути виконан показав контроль руху і зафіксовано, як елемент, а не перехід.Любий рух групи шпагатів повинно бути зафіксовано, щоб показати статичну, а не динамічну гнучкість.Стрибки повинні бути показані з достатньою висотою й амплитудою.Композиція виконується у швидкому темпі, для того щоб продемонструвати кардіоваскулярну і м`язову витривалість.Швидкість переходів швидка.

5.3.Судейство артистичних критеріїв

5.3.1.Артистичні критерії аеробног фітнесу

Оцінювання артистичних критеріїв програм аеробного фітнесу судді розглядають і хореографію і представлення композиції.Хореографія визначається новаторським вибором, мистецькою послідовністю рухів і переходів та композицією аеробной базою рухів.Хореографія розширена доповненням унікального індивідуального стилю та використанням всього трьохмірного простору майданчика для виступу.Зреліщність заключається у спроможності спортсмена передати позитивні емоції, задор, хвилювати публіку, завести своїм виступом за допомогою рухів, міміки обличча за час композиції, використовуя темп й стиль рухів, щоб показати структуру і настрій музики.Оцінка спортсмена знижується, якщо він не попадає у такт музики або члени пари виступють не синхронно один з другим.На зреліщність впливає зовнішній вигляд спортсмена-одяг,макіяж, зачіска.Спортсмени повинні показати відмінний вигляд, відмінну фізичну і спортивну форму.

5.4.Судейство спец. критеріїв (пропорція тіла, позування)
Раунд «бікіні»

6.Визначення результатів змагань
(індивідуальних, командних)

Результати змагань визначаються згідно Положення про змагання.Чемпіонати й Першості визначають індивідуальних чемпіонів у кожній віковій категорії серед усіх видів програм.Кубки визначають переможців серед команд у комплексному заліку згідно Положення про змагання.

Позування (зрівняння)
Раунд «бікіні»
Введення

Суддям слід пам`ятати , що вони оцінюють змагання по фітнесу, а не по бодібілденгу.Демонструємі у бодібілденгу м`язливість, венозність, рельєф м`язів та відсутність жирової прослойки рахуються недопустимі у фітнесі і заслуговують зниження оцінки.

Загальне представлення

Судді повинні приймати у спостережливість осанку спортсмена весь час поки він знаходиться на сцені.Усім своїм виглядом він повинен демонструвати впевненістьі себе.Це особисто відноситься к моментам, коли спортсмен стоїть вільно і при виконанні поворотів. Спортсмену не слід стояти напруженим і демонструвати м`язливість.Стояти треба у раслабленій позі.Разслаблена поза означає, що учасник стоїть прямо, голова і погляд направлені перед собою, плечі розгорнуті, грудь уперед, живіт втягнут.При виконанні поворотів застосовують тіж самі вимоги.

Раунд «бікіні»

У цьому раунді спеціально викликають на сцену по порядку номерів й вишиковують в одну лінію.По проханню судді виконуються поворотит на 90 градусів, спочатку усі разом, потім по групам не більш 5 чоловік. Усі судді оцінюють усі положення учасників оцінюя повороти, суддя повинен осознавати, що тут спортсмен представляється комплексно.На перш, суддя дивиться на атлетичне, пропорціональне тілозложення.Приймемо до уваги весь фізичний облік: волосся, красоту обличча, загальний розвиток мускулатури, збалансований, симетричний облік: стан шкіри, її тонус, здатність спортсмена приподнести себе впевненим, гордістю та грацією.Фізична красота оцінюється з урахуванням рівня загального м`язового тонуса, досягнутого завдяки атлетичним вправам.
Групи м`язів повинні мати тонкий рівний слой підшкіряного жиру.Тіло не повинно бути ні майже м язливим, ні майже худим, з відсутністю кидаючихся у очі меж між м`язами.Оцінка знижується за м`язливість і худобу.Приймаючи до уваги тонус і гладкість шкіри.Шкіра повинна бути гладкою, здоровою на вигляд, без целюліту.Обличча, зачіска й макіяж доповнюють представляємий спортсменом загальний вигляд фігури.

Описання чотирьох поворотів на 90 градусів

Поворот праворуч:
Стоячи вертикально, голова й очі дивляться в одному напрямку з тілом, п`ятки разом, носки развернуті під кутом 30 градусів, коліни разом та не зігнуті, живіт втягнут, грудь уперед, плечі відведені назад, ліва рука злегка відведена назад від центральної лінії тіла та трохи зігнута у лікті.Права рука трохи відведена уперед від центра тіла і трохи зігнута у лікті.Розміщення рук буде допомогати робити поворот ліворуч, — опущеним лівим плечем й піднятим правим плечем.Поза ненапружена.Випячування м`яз заборонено.Спортсмени, які не будуть виконувати цих вимог, отримує попередження, знижуя цим самим свою оцінку.

Поворот на 90 градусів спиною к суддям
Стоячи вертикально, голова і очі дивляться в одному напрямку з тілом, п`ятки разом, носки розвернуті під кутом 30 градусів, коліні разом і не зігнуті, живіт втянут, грудь уперед, плечі розвернуті й відведені назад.Обидві руки розміщенні вздовж тіла, лікті трохи зігнуті, долоні повернуті к тілу, руки трохи округлені.

Поворот на 90 градусів праворуч
Стоячи вертикально, голова та очі дивляться в одному напрямку з тілом, п`ятки разом, носки розвернуті під кутом 30 градусів, коліні разом і не зігнуті, живіт втягнутий, грудь уперед, плечі відведені назад.Права рука трохи відведена назад від центру лінії тіла і трохи зігнута у лікті, рука трохи округлена.Розміщення рук буде допомогати робити повороти праворуч, з опущеним правим плечем і підтягнутим лівим плечем.Це нормально і не повинно бути перебільшено.Поза не напружена.Випячування м`язів заборонена.

Поворот на 90 градусів обличчам к суддям
Стоячи вертикально, голова та очі дивляться в одному напрямку з тілом, п`ятки разом, носки розвернуті під кутом 30 градусів, коліні разом і не зігнуті, живіт втягнутий, грудь уперед, плечі відведені назад, обидві руки розміщенні вздовж тіла, лікті трохи зігнуті, долоні обернуті к тілу, руки трохи округлені. Поза не напружена.Випячування м`язів заборонена.

Раунд 2 проізвольна програма (композиція)
У цьому раунді спортсмен виконує композицію під музику, продовженістю 1хвилину 30 секунд (плюс\мінус 5 секунд).В цьому раунді судді повинні пам ятати, що судити слід тільки проізвольну программу, а не фігуру.Від учасників судді очікують доброї хореографічної підготовки, творчого підходу і виконання у швидкому темпі.Цей раунд не передбачає виконання обов`язкових елементів, але у композиції повинні бути представлені необхідні елементи у кількості мінімум по 2 елементи кожної з 5 груп: 2 групи сили (статичної і динамічної), групи гнучкості (махи, шпагати, затяжки і т.д.), стрибкові групи, групи акробатики.Швидкість і темп виконання демонструють ступінь тренованості сердцево-судинної системи й витривалості.

Одежа для раунду «бікіні»
Змагальний костюм повинен відповідати слідуючим критеріям:

Окремий купальник
Тканина, матеріал, текстура-на погляд спортсмена
Плавки-стрінги
Взуття-босоножки на високому каблуці та платформі (стріпи) любого коляру
Ювелірні прикраси дозволяються
Зачіска може бути стилізованою
Етика і професіоналізм

На протязі всього часу — безпосередньо до, на протязі і після змагань, від усіх суддів очікується поведінка.
Кодекс честі
Судді по аеробноиу фітнесу повинні бути справедливі, чесні безпристрастними у любій діяльності та при принятті людого рішення відносно кожного учасника, приймающого участь в події.Судді, приймаючи участь в події, є офіціальними представниками спорту та їх роль состоїть у тому, що, використовувал правила у спорті, використовуя при цьому найкращі свої якості.
Судді повинні:

розуміти й притримуватись технічних правил
бути справедливим, чесним та безпристанним
вміти використовувати технічні правила, інщі опубліковані доповнення й толковання
шляхом постійного перегляду технічних правил, відео «живих» змагань, розвивати і підтримувати відмінний рівень суддійства
служити інтересам спорту
з повагою відноситись к спортсменам, суддям організаторам подій та другим офіціальним обличчам
уникати любих конфліктів зацікавлених сторін
Технічні правила

Приблизний перелік елементів в групах та їх коштовність (А,В,С,Д) в залежності від важкості

1.Група силова динамічна (усі види віджимань)

2.Група силова статична (кути, планше, крокодил, сплит, венсон і т.д.)

3.Група гнучкості (розтяжка)(статика+динаміка)

4.Група стрибків

5.Група акробатики (статика і динаміка)

Сальто, рондати, фляки, колеса, махові, арабські і т.д.
Стійки на руках і голові, спічаки і т.д.
Дозволяється використовувати не більше 3х елементів підряд без зв`язування їх доріжками (танцювальними рухами не менш 8 рахунками)
Елементи у програмі повинні бути розподілені рівномірно та верх повинен чередоватись з низом (елементи у воздусі і на підлозі)
Не рекомендовано включати у програму більш ніж 15 елементів